Friday, March 21, 2014

Is ie nou helemaal betwitterd?

Wij hebben in ons land een politiek 'leider' die ogenschijnlijk uitsluitend in one-liners en kretologie kan communiceren. Hij twittert er dan ook fluks op los; zelf volgt hij, naar het schijnt, niemand maar hij heeft wel meer dan 100.000 volgers op Twitter.
followmetweet
Hij is dan ook zondermeer het echte leiderstype, en vertoont qua autoritaire stijl van leidinggeven opvallende overeenkomsten met lieden als Poetin of Erdogan. Die laatste heeft het weliswaar niet zo op 'twitteraars', maar alledrie zijn ze dol op slaafse volgelingen, dulden weinig of geen tegenspraak en zullen niet gauw fouten toegeven of daar makkelijk op terugkomen.
twitter
Ook lijken ze geen van drie uit te blinken in fijngevoeligheid. Nu lijkt die Nederlander uit dat trio zijn hand toch wat overspeeld te hebben en ik constateer, niet geheel zonder vreugde en leedvermaak dat Nederland ten lange leste toch wat wakker lijkt te worden ten aanzien van de ware aard en de poppenkast van deze gebleekte kuifeend. Ik had er enige tijd een hard hoofd in maar dus ook in deze kan het blijkbaar nog verkeren, zoals Brederoo al eens betoogde.
Op deze speciale dag sluit dus ook ik me volmondig aan bij al het gekwetter tegen een verdere verwildering.
notfollowing
Ik wil niet zo ver gaan om te roepen dat we hem z'n Nederlandse paspoort meteen maar moeten ontnemen en hem het land uit zouden moeten zetten (alhoewel, maar zoiets kunnen we het buitenland toch niet met goed fatsoen aandoen, of wel dan?) maar hem een poosje de mond snoeren zou ons beschavingsniveau toch zeker ten goede komen!

No comments:

Post a Comment