Sunday, April 20, 2014

Paasoverdenking

Een vrolijk Pasen wenste ik jullie gisteren.
Sinds jaar en dag ben ik al niet meer gewoon om me uitgerekend met christelijke feestdagen eens over te geven aan diepere gedachten omtrent de oorsprong en betekenis van die dagen. Nu las ik op Goede Vrijdag een column van David Brooks in de Volkskrant naar aanleiding van Pasen of eigenlijk Pesach onder de titel: 'Met Pasen vier je vrijheid in gebondenheid'.
Dit vond ik toch zomaar weer eens een paasgedachte die me deze tijd waardig schijnt en waar we ten node behoefte aan lijken te hebben.
Zie hier het origineel: 'A Long Obedience' uit de

NYTlogo

Brooks is qua politieke opvattingen een uitgesproken conservatief, maar wel één van het slag dat ik wel mag en waar ik zonder enige reserve de nodige waardering voor op kan brengen. Deze TEDTalk maakt wellicht duidelijk waarom dat zo is.

No comments:

Post a Comment