Tuesday, December 29, 2015

Zo z'n gangetje

Het is weer volop de tijd van de jaaroverzichten en de lijstjes.
Die zogeheten Top 2000 is bijvoorbeeld ook zo'n lijstje. Mij een te lange en ik ben sowieso niet zo dol op eindejaarslijstjes.
Zo'n lijstje van drie, als wat waren de grote nieuwsonderwerpen van 2015, vind ik nog wel te behappen. Vluchtelingen, terrorisme en de Tweede Wereldoorlog waren dat aldus de Volkskrant. Die derde verbaasde me een beetje; daar zou ik toch eerder het klimaat verwacht hebben. Tot zover dan die lijstjes.
Als we dan toch zonodig iets met lijsten willen, zou ik zeggen: laten we het goede nieuws eens een keer mooi inlijsten.

De laatste dag van het jaar mag ik zelfs ook nog een overzicht met wat cijfertjes van dit blog tegemoet zien. Onze honger naar overzicht en controle lijkt toch maar moeilijk te stillen. lijst-geen-afbeelding Wanneer ik nu eens zou moeten zeggen hoe het afgelopen jaar voor mij persoonlijk verliep, zou ik zeggen: ach, het ging zo weer z'n gangetje.
Nu was dat dit jaar toch wel een iets ander gangetje dan dat van de jaren daarvoor. Mijn loopbaan liep namelijk ten einde. En dan dringt toch een beetje de vraag zich op: hoe nu verder te gaan?
Misschien wordt het tijd om, in navolging van menig generatiegenoot, maar eens aan een elektrische fiets te gaan denken. lijst-addimage Waar ik dan heen zou willen is dan een volgende en net iets andere vraag maar ik wil hoe dan ook nog wel een klein beetje de gang erin houden. picture-frame-goyourownway

Je kunt alleen beter niet op deze terechtkomen: lijstzwart

No comments:

Post a Comment