Tuesday, August 13, 2019

69

Ik heb me het afgelopen jaar doorgaans niet erg ongelukkig gevoeld, dus blijkbaar sloeg de vrije encyclopedie de plank niet helemaal mis. Zo op het oog ontging de portee van het al te wiskundig gekleurde verhaal betreffende m'n nieuwe leeftijd mij toch wat, maar toen ik las dat 68 ook een 'happy number' heette te zijn was ik toch helemaal gerust gesteld.

Inmiddels mag ik weer iets anders in het hokje 'leeftijd:' invullen.
69zwart

Krijg ik toch weer zo'n cadeautje van de Wikipedia!

De verdere wiskundige implicaties ontgaan mij wederom en dat het op z'n Frans uitgesproken wel naar een seksueel standje verwijst zal mij ook verder worst wezen. Beiden laat ik aan ieders verbeelding over. Maar zie daar: het is zowaar een 'lucky number'!
Misschien moet ik mij dit jaar maar eens aanmelden voor wat diverse loterijen
Merken-loterij-634x427
en de nodige eenarmige bandieten gaan opzoeken en een handje geven.
eenarmigebandiet

Maar nu zegt de Wikiweetal ook dat het getal 69 kan refereren aan het alom bekende teken van de Tajitu, laat ik me dan maar eens verder in dat raadsel verdiepen.


Want verder kan ik hierbij, vrees ik, niet veel anders bedenken dan dat het ook 70 min 1 is.

No comments:

Post a Comment