Tuesday, September 3, 2013

Hoornse stadsbreiwerken

Vorig jaar vond ik het breiwerk op dit stekkie toch een stuk fleuriger en uitbundiger. Ooievaartje Maar toen had ik geen cameraatje bij me. Dit keer dus wel. Bij Kleine Noord Hoorn wordt jaarlijks rond deze tijd even uitgeleverd aan zogenaamde wildbreiers, die allerhande straatmmeubilair dan mogen aankleden en warmhouden. tussen paal en boom Met name de lantaarnpalen blijken favoriet en hun lot niet te kunnen ontlopen. lantaarnpaal Er viel weer klein breiwerk te bewonderen, kleinere breiwerkjes en ook de dames bij 'Blokkertje' stonden er deze keer weer gekleurd op. Naar Blokkertje toe Helaas ontbrak het me vandaag aan de tijd om nog even op de Roode Steen te gaan kijken. Zo vraag ik me toch nog steeds af of ze ook onze vaderlandse held Jan Pieterzoon Coen nog in een gebreide broek gehesen hebben. Hier is de inmiddels controversiële Horinees te zien terwijl hij enkele weken terug nog fier stand hield in het kermisgedruis. JP Coen

No comments:

Post a Comment