Sunday, June 4, 2017

Of Time and Lamentation

De tijd kwam onder de wat jammerlijke kreet 'Here m'n tijd' op dit blog al eens eerder aan bod. De samenvatting van mijn moeizame relatie met het fenomeen tijd luidde daar zo ongeveer dat ik er meestal ruzie mee heb en er absoluut geen chocola van kan maken terwijl het toch zo'n beetje mijn hele leven regeert en beheerst. En dat ik hoopte dat er later toch nog eens wat verbetering in deze beklagenswaardige situatie zal komen. Misschien dat het nieuwe boek van Raymond Tallis mij enig inzicht kan verschaffen in de begripsmatige en filosofische aspecten van die vermaledijde tijd. Voor wie belangstelling heeft voor filosofische vragen rond het begrip 'tijd' en uit mijn klaagzang hierover geen steek wijzer is kunnen worden hier een lezenswaardig interview met Tallis over de tijd en zijn nieuwe boek.

No comments:

Post a Comment