Friday, May 18, 2012

Mama's blog

In de krant van vandaag kwam ik een artikel tegen van Aaf Brandt Cortsius over het fenomeen mamablogs omder de kop:

Moeders blog leeft


en

Het bloggen is doodverklaard, maar niet in de niche van de mamablogs. Thuisblijfmoeders creëren een mooie wereld vol prachtige kinderen en nijvere huisvlijt en vergaren (diepjaloerse) volgers en soms commercieel succes.


en verder

Het bloggen mag dan doodverklaard zijn, want vervangen door Twitter en Facebook, maar de mamablogs zijn springlevend.



Ergo een interessant en mogelijk informatief artikeltje voor een doorsnee blogger zoals ik. Even googelen leert dat mama's blog inderdaad lijkt te floreren; actueel 260 miljoen hits en 128 miljoen afbeeldingen.

Aan de andere kant belooft het weinig goeds voor andere blogs zoals Dima's blog.
Ik ben nu eenmaal geen mama, zelfs geen papa, ik ben zeker niet van plan om te gaan twitteren en op facebook laat ik mijn gezicht ook maar zelden zien.


Dan nog maar een naveltje toe maar dit keer één op zomaar een mama's blog gespot.

No comments:

Post a Comment