Monday, September 3, 2012

Stem toch wijzer

Binnenkort mogen we het rode potlood weer eens ter hand nemen.
Ondertussen worden we dagelijks door de media, P&W, K&B en zo meer op, naar mijn smaak, nogal hijgerige wijze getrakteerd op debatten over halve waarheden, al dan niet leugentjes, al dan niet vermeende draaikonterij en CPB-cijfertjes. En het publiek maar handenwrijvend afwachten wie zich verspreekt of een onhandige 'slip of the tongue' ten beste geeft. Wie maakt de mooiste en vooral wie de domste politieke zweefduik?



En de peilers maar weer peilen.
Aan mij zijn deze wedstrijdjes mooipraten niet zo besteed want mijn zweefbereik is niet zo groot en ik weet al een poosje wie mijn stem gaat krijgen.

Gisteren zag ik voor Buitenhof Diederik Samson en Jolande Sap nu eens niet in debat met andere lijsttrekkers maar in een format waarin ze hun verhaal wat meer kwijt konden. Daar werden door hen dan ook bijzonder zinnige dingen gezegd over bijvoorbeeld respectievelijk de zorg en Europa.
Zinniger dingen dan ik ooit over deze onderwerpen uit de mond van Rutte of Wilders heb mogen horen.



Hoewel ik niet tot de zwevenden behoor heb ik voor de aardigheid toch eens zo'n stemwijzer ingevuld en vernam dat ik op de SP zou moeten stemmen, maar daar denk ik toch heus anders over.

No comments:

Post a Comment