Friday, November 11, 2011

11 november is de dag ...

Het was de elfde van de elfde vandaag en dat betekent in het Noord-Hollandse het kinderfestijn Sint Maarten. Dat is niet alleen leuk voor de kinderen maar soms ook wel voor mij aan de andere kant van de drempel. Vooral als er van dat onbevangen of bedremmelde kleine grut voor de deur staat. Zoals dat ene knulletje dat me na een kort gesprekje over zijn mooie lampion plechtig bedankte met de woorden: ik hoop dat je heel veel kinderen krijgt!


En elk jaar komt er wel weer een nieuw liedje voorbij dat ik nog niet eerder gehoord had. Bijvoorbeeld over beestjes die, met een rood petje op, een ziekenhuisbed liggen te bezetten en dat soort teksten.

Vanavond hoorde ik deze voor de eerste keer:

A B C D E F G
vandaag neem ik mijn lichtje mee
daarmee loop ik langs de deuren
om om koek en snoep te zeuren

No comments:

Post a Comment