Sunday, February 19, 2012

Ook goeiemorgen!

Vanmorgen vroeg werden wij zomaar opeens vrij bruusk gewekt.
Boven het hoofdeinde van ons bed hing een boekenplank van 222,5 bij 15 cm; .. hing .., want voor het slapen gaan hing hij daar nog ... tussen de klemmen.
Nu we om half vijf wakker schrokken, lag hij in twee stukken in ons bed.
Ook lagen we opeens tussen 41 boeken, 2 flinke boekensteunen, 1 leesbrilletje en nog wat snuisterijen in bed. Een vreemde gewaarwording, wat gevoelige plekken op het hoofd en een schrikachtige verbazing erin maar geen zichtbare verwondingen eraan.
Dit plotse literaire intermezzo had bepaald geen geestverruimende werking!



De boel maar even provisorisch aan kant gemaakt om toch nog wat rustig verder te kunnen slapen.



Mijn favoriete mok, waar ik al ruim vijftien jaar uit drink, stond op een ander flankerend plankje, werd meegenomen in deze literaire lawine en is nu zijn oortje kwijt.
Sloeg ik mooi de plank mis toen ik vanmorgen mijn thee wilde gaan drinken.

No comments:

Post a Comment