Saturday, March 17, 2012

Culinair uitwaaien

Het vorig weekend vertoefden Marian en ik op Texel (spreek uit: Tessel) om daar eens een paar dagen culinair uit te waaien. Dat is gelukt, kan ik bij deze melden. Het bleek prima strandweer. Van het culinaire gedeelte kan ik geen foto's laten zien, wel wat van de uitwaaierij.

Voor duidelijk professioneler fotgrafisch werk van zowel het eiland als van diverse smakelijkheden, zie: Ruth de Ruwe.

Wij verbleven in De Koog en bezochten van daaruit voornamelijk de duinkant van noord, waar die vuurtoren staat, naar zuid, waar je op De Hors nieuwe duintjes kunt zien ontstaan.
Met mijn 'kijk-ik-kiek-ook-camera' schoot ik de volgende Tesselkiekjes:
(klik desgewenst op de afbeelding om deze groter te zien)


Dag vasteland van Noord-Holland


Hallo Den Burg


en strand bij De Koog


waar het zand zichtbaar stoof


De Slufter


uiteraard


bezocht evenals


De vuurtoren op de noordelijke punt


die toegankelijk is


tot in de top


en vanwaar je bij helder weer Vlieland kunt zien
De schaduw van de toren wijst je in de vroege middag waar je kijken moet


Een wat knokige malle molen bij De Cocksdorp


Langs De Muy


naar de Bertusnol


om Texel ook eens vanaf zijn hoogste duin te bewonderen


Op deze zonnige zondag


nog eens langs de rand


van de Slufter naar


het strand gewandeld om ook


die dag de zee toch nog even van dichtbij te zien


Naar het zich hier op het strand van Den Hoorn liet aanzien, leek ook de volgende dag zonovergoten te worden


en de skuumkoppes (toevallig ook de naam van een smakelijk Texels biertje) schitterden in het zonlicht


Helaas bedachten de weergoden zich rond een uur of één bij strandpaviljoen 9 en bliezen plots een koude zeedamp over het eiland


Die winderige en gure waterkou bleef ons vergezellen van de Mokbaai


naar De Geul


en van de Horsmeertjes


naar De Hors


dat soms wel iets van een maanlandschap had


tot in de Kreeftepolder


en de Kelderhuispolder
Toen hebben we de boot maar weer genomen en zijn naar huis gegaan

1 comment:

  1. Mooie foto's!
    Wij gaan over twee weken her & derwaarts.
    Ik heb jaren lang op Texel gewerkt, maar ik bleef een vakantiegevoel houden, dankzij de pont.

    ReplyDelete