Wednesday, March 14, 2012

With a little help from a shrink (6)

Nog even iets over die hechtingstypen.
Soms moet je je weleens laten helpen en ik roep bij deze maar weer eens de hulp in van een deskundige; en wel een 'zielknijper'. Die 'shrink' is in dit geval de mij wel sympathieke psychiater Dr. Dan Siegel.
Mocht iemand door eerdere uitingen op dit blog denken dat Dr. Sigmund mijn favoriete psychiater zou zijn, mispoes!; Dan Siegel wint het toch van hem en heeft ook nog het één en ander over attachment te melden.

Dan Siegel is de auteur van onder andere 'Mindsight'.
Verder was hij ook spreker op de Creating Connections Conference 2011 onder voorzitterschap van Marinus van IJzendoorn. Een conferentie die in 2013 een vervolg zal vinden. Het soort bijeenkomst waar ik graag eens getuige van zou zijn maar waarop ik, om mij duistere redenen, nou nooit eens wordt uitgenodigd. Maar terzake; hier dan Dan Siegel over attachment, hechtingstypen, het brein en spiegelneuronen:

on emotional balance


on avoidant attachment


on optimal attachment


on ambivalent attachment


on disorganized attachment


En dan als toegift nog even on understanding the brain


en on becoming a better parent


Thanks a heap Dr. Dan Siegel!
Op youtube is meer van deze 'shrink' over dit onderwerp te vinden.

<< strange situation en hechtingstypen | verbredingshypothese >>

No comments:

Post a Comment