Monday, August 27, 2012

Zomergasten

Zoals te doen gebruikelijk ontlokte het programma Zomergasten ook dit seizoen weer het nodige commentaar. En de presentator kan het nooit goed doen, aldus JPB in de vooraankondigingen. Ook dat werd bewaarheid, Jan Leyers kreeg de nodige kritiek die er hoofdzakelijk op neer kwam dat hij zijn gasten te lauw meegaand, te Vlaams beschaafd en te weinig assertief tegemoet trad.



Ik moet zeggen dat ook ik het merendeels weinig enerverend en interessant vond en een aantal uitzendingen derhalve niet uitgekeken heb.
De eerste uitzending die inhoudelijk interessant beloofde te gaan worden werd afgebroken omdat gaste Jolande Withuis geveld werd door een migraine-aanval. Withuis wil die uitzending alsnog graag voortzetten en dat gaat komende zaterdag dan gebeuren.



In de uitzending van vorige week was de Nederlandse top-manager Ben Verwaayen de gast. Als de diepgang en het intellectuele niveau van deze topper representatief is voor dat van het Nederlandse (top)management, zou ik denken, moet je dergelijke lieden toch absoluut niet meer uitnodigen voor zo'n avond. Nietszeggende ledigheid ten top! (laa maa waaaien, zou ik zeggen) Wellicht denken veel van mijn landgenoten daar iets anders over(?), want de kijkcijfers schoten omhoog met deze uitzending.



Gisteravond werd al deze kommer en kwel plots vergeten en ruimschoots goed gemaakt door voormalig presentator en nu dan gast in dit programma Adriaan van Dis. Van Dis wist er zelf, zonder overigens Leyers te negeren of buiten spel te zetten, een boeiende TV-avond met veel luchtige en wat diepgaandere inhoud van te maken.
Toch geen geringe prestatie, maar ja, Adriaan is dan ook iemand die van jongs af aan al zinnige en realistische levensdoelen voor ogen had zoals bijvoorbeeld met je handen in je zakken, uit het raam staan te turen.



Doe mij elk jaar maar zo´n slotuitzending! En dan krijgen we nog een toetje ook.

No comments:

Post a Comment