Thursday, May 1, 2014

Werk ze!

Dan heet het vandaag weer de dag van de arbeid te zijn.
Maar wie staat daar nog bij stil of heeft er nu iets te vieren vandaag?
Die vele werklozen of lieden die juist gebukt gaan onder te hoge werkdruk zullen toch vast niet de vlag willen uitsteken. Dagvandearbeidafftekst En wat verstaan we tegenwoordig dan nog onder werk of arbeid en hoe waarderen we dat? Ik heb niet de indruk dat noeste arbeid of consciëntieus werk arbeid door de bank genomen nog op al te veel respect en/of waardering kan rekenen in onze cultuur.
Nee, wanneer je het in de huidige beeldvorming goed wilt doen moet je met iets, zogenaamds, geheel nieuws komen en met de nodige innovatieve bombarie een grote slag slaan en in één klap de nodige pecunia, eer, macht en invloed binnenhalen. Dagvandearbeidaff De verdienmodellen die heden ten dage op een voetstuk gehesen worden lijken mij toch nog maar weinig met werken en verdienen of verdiensten van doen te hebben maar meer met vooruit denken, haantje de voorste zijn, bluffen, gokken, het winnende lot uit een loterij en zo meer. Denk bijvoorbeeld eens aan die 85 tegenover die 3.500.000.000! Nu hoor ik ook mijn leven lang al her en der om mij heen beweren dat, nog buiten dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten, je van werken nooit rijk zult worden.
Maar toch, ieder die daar nog plezier in heeft en voldoening uit weet te peuren,
werk ze!

No comments:

Post a Comment