Sunday, June 13, 2010

Er is er een jarig .......miauw.. miauw!

Hallo mijn naam is Cio Cio San's Sierrah Shailish.
Mijn personeel (dat zichzelf gewoonlijk mijn baas noemt) vindt dat te duur klinken (meer iets voor een ander soort volbloed zoals die op Ascot of Duindigt rondlopen) en noemen mij maar Shailish of ook wel Maus.



Ik woon hier nu en heb dit personeel (dat zich steevast mijn baas blijft noemen; maar het gezegde luidt toch echt: een hond heeft een baas en een kat heeft personeel) al zo'n jaar of tien. Daarvoor woonde ik in Almere bij mensen die ook zes honden hadden en dat hele gezelschap was wat moeilijk te overzien en in het gareel te houden voor mij. De honden begonnen bovendien wat op mijn zenuwen te werken, met name een klein keffertje dat als ik mij wel herninner Dirkie heette.



Toen mijn huidige bazen, eh.. eh personeel bedoel ik, mij uit Almere op wilde komen halen was ik hem zojuist via een dakkapel en de dakgoot gepiept voor een flinke wandeling en toen ik na drie uur nog niet tevoorschijnkwam keerden ze onverrichter zake terug naar Wognum. Eenmaal boven water werd ik daar enkele dagen later alsnog afgeleverd en kreeg ik als welkomsmaal vis voorgeschoteld. Hoe konden ze het zo bedenken ...vis; ik heb het uiteraard niet opgegeten. Ik had mijn hele leven niets dan Iam's brokkies gegeten en bliefde uitsluitend de kipvariant.



In de loop van tien jaar ben ik aardig aan mijn nieuwe personeel (of zijn het toch bazen?) gewend en ben ik inmiddels dol op vis en nog veel meer lekkers. Naar men zegt ben ik ook wat minder schuw geworden al heb ik nog altijd een oogje op vreemden en maak ik me uit de voeten als ik moeders en tantes met schelle stemmen hoor, die steeds maar die mooie poes willen zien en aaien; mispoes dan. Mijn bazen (ach laat ook maar) denken dat ik het redelijk naar mijn zin heb al heb ik nog wel wat wensjes of CAO-eisen ten aanzien van de frequentie en de tijden dat ze beschikbaar horen te zijn om desgewenst de kat te aaien en toe te spreken.



Ik ben wat heet een noorse boskat en werd op 14 juni 1995 in Lelystad geboren.
Dus ik ben jarig vandaag en wordt 15 jaar.



Hieper.. de... piep.... Miaaaaauuuw



groetjes van Shailish aan Remco, Wendy, Rick, Silvia, Dirk en Glenn.

P.S. Klik op de afbeeldingen om die desgewenst te vergroten. (of soms handiger rechts-klik erop om dat in een nieuwe tab of venster te doen)
Shailish is niet meer

No comments:

Post a Comment